Stále aktivní jizva

I po více než šedesáti letech může být jizva neustále zdrojem bolesti.

Nechte se inspirovat příběhy našich spokojených klientů. I vaše problémy určitě mají své řešení.

Pomoc je doslova jen jedno kliknutí myši daleko.

Mgr. Bc. Jan Kosina, fyzioterapeut

Řešeno v roce
2023

Klientka (62) trpěla bolestmi v oblasti pravého SI skloubení, bolestmi v kyčelním kloubu a v třísle. Tyto bolesti začaly před dvěma měsíci a byly dramatické. Ani analgetika nepomohla a klientka nakonec skončila v nemocnici, kde strávila čtrnáct dní.

V době první terapie bolesti už trochu ustoupily, ale klientka stále nebyla schopna žít plnohodnotný život a bolest cítila neustále.

Velmi se hlídala, aby neudělala nějaký pohyb, který by mohl bolest zhoršit.

Z vyšetření bylo zřejmé, že klientka trpí blokádou SI skloubení. V oblasti SI skloubení měla klientka jizvu, která vznikla těsně po jejím narození. I po tak dlouhé době 62 let byla jizva stále aktivní a bolestivá. Z pohledu fyzioterapie se jedná o zajimavý fenomén a nápadnou souvislost mezi aktivní jizvou a současnými obtížemi - blokádou SI skloubení.

Terapie spočívala v uvolnění zablokovaného "esíčka" a jemné mobilizaci aktivní jizvy.

Efekt terapie byl překvapivě výborný a celé dvouměsíční trápení jsme vyřešili během dvou terapií v dvou po sobě jdoucích dnech. Klientku jsme poučili o nutnosti pokračovat v uvolňování aktivní jizvy a naučili jsme ji cviky na uvolnění esíčka.

Pozn. příběh z praxe vychází z reálné klinické zkušenosti a slouží k ilustraci konkrétní terapie u konkrétních obtíží. Vše, kromě popisu vyšetření a obtíží bylo kvůli lékařskému tajemství změněno.

Další příběhy našich klientů