Pravidelným cvičením proti bolesti

Dolní zkřížený syndrom je trochu zastaralý termín pro svalovou nerovnováhu v oblasti pánve. Tento problém trápil naši klientku delší dobu a jednalo se o chronické obtíže. Ty není složité odstranit, pokud máte odhodlání, trpělivost a důslednost. Pak i jednoduché cvičení přinese nečekaný výsledek.

Nechte se inspirovat příběhy našich spokojených klientů. I vaše problémy určitě mají své řešení.

Pomoc je doslova jen jedno kliknutí myši daleko.

Mgr. Bc. Jan Kosina, fyzioterapeut

Řešeno v roce
2022

Klientka ve věku 30 let trpěla bolestí bederní páteře po porodu.

V době kdy nás vyhledala uběhlo od porodu 6 měsíců a bolesti byly postupně větší a větší. Bolesti zad ji trochu trápily vždy, ale pokaždé odezněly samy. Tentokrát tomu tak nebylo a proto se rozhodla řešit obtíže fyzioterapií.

Bolesti byly nejhorší při delším stání, při nošení dítěte a při pomalé chůzi a měly charakter tupé bolesti, kterou doprovázelo velké napětí v oblasti bederní páteře. Z vyšetření bylo patrné větší prohnutí v bederní páteři s přetížením svalů vzpřimujících páteř. Mimo to měla hypermobilní kyčelní klouby v důsledku vývojové vady - dysplazie kyčelního kloubu.

Cílem terapie bylo obnovit správné postavení bederní páteře skrze postavení pánve. Ta byla překlopená dopředu v tzv. anteverzním postavení.

Nejprve jsme uvolnili přední stehenní svaly, které svým tahem drží pánev překlopenou dopředu. Dalším krokem bylo ve vývojových polohách naučit, a hlavně cvičením zafixovat, neutrální postavení bederní páteře podle principů dynamické neuromuskulární stabilizace.

Klientka měla za úkol cvičit zjednodušenou verzi proběhlé terapie pokaždé, kdy začne cítit větší napětí v bederní páteř, tedy ještě dříve, než začnou záda bolet.

Na konci terapie klientka cítila znatelné snížení napětí v bederní páteře a lehčeji se jí chodilo.

Tato svalová dysbalance je velmi častá a vyžaduje aktivní přístup klienta. Obtíže lze snadno vyřešit, ale bez cvičení se to neobejde.

Pozn. Příběh z praxe vychází z reálné klinické zkušenosti a slouží k ilustraci konkrétní terapie u konkrétních obtíží. Vše, kromě popisu vyšetření a obtíží, bylo kvůli lékařskému tajemství změněno.

Další příběhy našich klientů